Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs 28. martā rīko savas pirmās sociālās reklāmas kampaņas «Korupcija ir varas prostitūcija» noslēguma diskusiju. Diskusijā tiks rezumēti kampaņas rezultāti un atsauksmes, kā arī apspriestas iespējamās idejas pretkorupcijas kampaņām nākotnē.
Kampaņas «Korupcija ir varas prostitūcija» mērķis ir veidot sabiedrisko viedokli par korupciju kā amorālu darbību un pievērst sabiedrības uzmanību korupcijas degradējošajai ietekmei.
Jāatzīmē, ka neilgi pēc kampaņas noslēguma - šā gada martā vairs tikai 39% iedzīvotāju atzina, ka būtu gatavi dot kukuli, lai nokārtotu kādu sev svarīgu problēmu. Pirms septiņiem gadiem - 2000. gadā 51% iedzīvotāju norādīja, ka būtu ar mieru dot kukuli amatpersonai, ja tas palīdzētu atrisināt kādu svarīgu jautājumu, 2005. gadā vēl joprojām 48% izmantotu kukuļdošanu kā risinājumu savām problēmām.
Pretkorupcijas kampaņa tika uzsākta šā gada 12. februārī. Tās ietvaros LTV un TV3 tika demonstrēts reklāmas rullītis, izvietots sludinājums sešos laikrakstos, izveidota mājas lapa www.pretkorupcija.lv un izvietots reklāmas baneris portālā delfi.lv.
Kampaņas noslēgumā veiktā sabiedrības aptauja rāda, ka reklāmu «Korupcija ir varas prostitūcija» televīzijā ir redzējuši 45% iedzīvotāju.
Diskusija notiks rīt, 28. martā no plkst. 15:00 līdz 17:00 Rīgas Juridiskās augstskolas Senāta zālē.
Pasākumā piedalīsies dažādu jomu eksperti - sociologi, politologi, sabiedrisko attiecību un reklāmas speciālisti, kuri aicināti vērtēt pirmo KNAB sociālās reklāmas kampaņu. Pasākuma ietvaros tiks diskutēts arī par to, kā mainīt sabiedrības attieksmi un veicināt tās neiecietību pret amatpersonu korupciju.