Sociālā kampaņa "Korupcija ir varas prostitūcija"

2007. gadā tika īstenota pirmā pretkorupcijas sociālā reklāmas kampaņa "Korupcija ir varas prostitūcija". Kampaņas mērķis bija veidot sabiedrisko viedokli par korupciju kā amorālu darbību.

Kampaņas uzdevumi:

  • pievērst iedzīvotāju uzmanību korupcijas amorālajai būtībai;
  • radīt negatīvas asociācijas un attieksmi pret korupciju;
  • atklāt, ka korupciju veicina katrs kukuļa devējs un ņēmējs;
  • veicināt sabiedrībā diskusiju par problēmu.

TV klipa radošā ideja

TV klipa mērķis ir precīzi atklāt korupcijas būtību – varas pirkšanu un pārdošanu savtīgu iemeslu dēļ. Jo nepārprotamākā veidā tiks radīta asociācija ar sabiedriskajā apziņā jau eksistējošiem negatīvajiem tirdzniecības piemēriem, jo vieglāk būs mainīt esošo neitrālo viedokli par cīņu pret korupciju. Lai sabiedrībā radītu tiešu un negatīvu attieksmi pret korupciju, tā tiek skaidrota ar analoģijas palīdzību, izvēloties citu zināmu un par amorālu atzītu faktu – prostitūciju.

Klips ir stāsts par kukuļdevēja došanos uz bordeli, lai nopirktu sev vēlamo amatpersonu. Gan pircējs, gan tie, kas sevi pārdod, ir izvēlējušies perversas, amorālas un sabiedrības veselībai kaitīgas attiecības, pret kurām cīnās Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs un ikviens aktīvs mūsu valsts pilsonis.

Reklāma drukātajos medijos un radio

Reklāmai drukātajos medijos un radio tika izmantots Aivara Pastalnieka citāts no raksta žurnālā „Republika.lv”, Nr.4(49) 2007.

"Tam, ka Latvija kļuvusi par seksa lielvalsti, varētu piekrist tikai tādā gadījumā, ja pie prostitūcijas pieskaita citu pērkamības paveidu — korupciju. Jo ar ko tās, kas pārdod savu miesu, ir sliktākas par tiem, kas tirgojas ar ietekmi un savām valsts amata pilnvarām? Ar ko Pērnavas un Čaka ielas m… ir nožēlojamākas, piemēram, par pilsētu būvvalžu vadītājiem, tiesnešiem, deputātiem vai Rīgas ceļu policijas amatpersonām, kuras agresīviem šoferiem vai dzērājiem pie stūres par naudu pasludina brīvlaišanu?”

Sauksim lietas īstajos vārdos: KORUPCIJA IR VARAS PROSTITŪCIJA