Aģitācija
KNAB

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) sagatavojis informatīvo materiālu par ierobežojumiem priekšvēlēšanu aģitācijas periodā. KNAB materiālā skaidro, kas ir priekšvēlēšanu aģitācija un kādi aģitācijas ierobežojumi jāievēro politiskajām partijām, to apvienībām un deputātu kandidātiem, kā arī plašsaziņas līdzekļiem un personām, kas aģitē, taču nepārstāv nevienu politisko spēku.

Š.g. 6. februārī sākās 120 dienu garais priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms pašvaldību vēlēšanām, kas ilgs līdz vēlēšanu dienai – 5. jūnijam. KNAB atgādina, ka šajā periodā noteikti priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumi, tostarp attiecībā uz aģitācijas materiālu izvietošanu preses izdevumos, publiskajās vietās, internetā, kā arī elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.

Lai uzlabotu politiskās aģitācijas veicēju un aģitācijas materiālu izvietotāju zināšanas par priekšvēlēšanu aģitācijas periodā noteiktajiem ierobežojumiem un to ievērošanu, KNAB izstrādāja informatīvo materiālu. Materiālā apkopotas gan priekšvēlēšanu aģitācijas periodā pieļaujamās, gan arī aizliegtās darbības, tajā skaitā saistībā ar neatļautu administratīvo resursu izmantošanu aģitācijas aktivitātēm un slēpto aģitāciju.

Informatīvais materiāls par priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumiem pieejams KNAB tīmekļa vietnē.

Priekšvēlēšanu aģitācijas uzraudzību atkarībā no aģitācijas veida veic KNAB un Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP). KNAB uzrauga priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumus un aizliegumus attiecībā uz priekšvēlēšanu izdevumu limitiem, administratīvo resursu izmantošanu un slēpto priekšvēlēšanu aģitāciju internetā, publiskās vietās un preses izdevumos. Savukārt NEPLP uzrauga priekšvēlēšanu aģitāciju televīzijā un radio.