Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) apkopojis informāciju par politisko partiju februārī deklarētajiem priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumiem, proti, finanšu līdzekļu apmēru, ko partijas plāno tērēt priekšvēlēšanu aģitācijai.
Latvijā priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms pašvaldību vēlēšanām sākās š.g. 6. februārī, un tas ilgs līdz vēlēšanu dienai – 5. jūnijam. Šajā periodā noteikti priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumi, tostarp attiecībā uz aģitācijas materiālu izvietošanu preses izdevumos, publiskajās vietās, internetā, kā arī elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.
KNAB skaidro, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem vai dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.
Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem ir obligāts pienākums to paziņot KNAB. Informācija par noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.
Katras partijas maksimālo limitēto izdevumu apmēru, kuru tā drīkst tērēt pirms 5. jūnijā gaidāmajām vēlēšanām, KNAB aprēķinās, kad Centrālajā vēlēšanu komisijā tiks iesniegti deputātu kandidātu saraksti.
KNAB vērš uzmanību, ka aģitācijas veicējiem, t.sk. politiskajām partijām, to apvienībām un deputātu kandidātiem, atļauts izvietot apmaksātu priekšvēlēšanu aģitāciju tikai pie tiem reklāmas pakalpojumu sniedzējiem, kuri līdz 7. janvārim KNAB un Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei deklarējuši priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus.
Partijām visa informācija gan par limitētajiem, gan nelimitētajiem izdevumiem jānorāda vēlēšanu ieņēmumu un izdevumu deklarācijā, kas būs jāiesniedz KNAB 30 dienu laikā pēc vēlēšanām.
Aktuālā informācija par politisko partiju deklarētajiem priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumiem no 6. līdz 28. februārim, kurus KNAB iesniegušas partijas un reklāmas pakalpojumu sniedzēji, pieejama: